torsdag 24 oktober 2013

Upp på hästen igen

Bäst. Jag ska alltid vara bäst på allt. Direkt. På en gång. Inte så att jag ska vara världsmästare direkt. Men jag ska alltid klå mig själv. Vilket ju i sig är omöjligt. Jag är ju inte bättre än jag är. Och jag jämför mig alltid med de som är vääääldigt mycket bättre än jag själv. Dvs de som är där jag vill vara. Där vill jag vara nu, nu, NU!

Så funkar jag. Motgångar tar jag mindre bra. Hatar att förlora. Speciellt mot mig själv. Och problemet är att när man tävlar mot sig själv så kommer man att förlora förr eller senare. Just för att jag är ju faktiskt "bara" jag.


Därför kändes hela tisdagens träning som ett enda stort misslyckande. Asdumt. Gjorde ju saker jag inte gjort tidigare (som att hoppa). Och ramlade *high five*!

Men. Så tänker jag att det är dags att lära mig att hantera detta. Och totalt embrejsa min nya roll som fresh meat. Och bara vara awesom.




Jo. Så har jag kört ett pass med Jillian också. Och min fot höll så ikväll blir det derby!




- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar