onsdag 11 december 2013

Sockderby

"5 seconds!" ropa Jim. Sinnena skärps. Adrenalinet börjar pumpa. Hjärtat slår snabbare. Och allt känns som slowmotion.

Visslan ljuder och jag kastar mig fram. In i klungan. Letar luckor. DÄR! Jag lyckas ta mig förbi!

Nu jäklar. Springer så fort det går för att ta mig runt banan och komma ifatt de andra igen. Slirar i kurvan. Instinkten säger cross overs. Hjärnan säger att det kanske inte är en så bra idé utan skates.

Kommer fram till packet igen. Tacklas och lyckas tillslut ta mig igenom ännu en gång. Slår av jammet. Andfådd som aldrig förr och så adrenalinhög så jag flyger runt på fluffiga rosa moln. Satan vad coolt!

Jag har kört sockderby för första gången. Inte ens riktig derby. I strumpor istället för skates. Ännu ett steg på vägen mot att bli min egen hjälte.





- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar