måndag 9 december 2013

Tydliga konsekvenser och lite hjärta och själ

-0,4 hamnade vågen på denna veckan. Det blir på en gång tydligt. Vad som händer när kosten inte sköts.

De senaste veckorna har jag legat stadigt på ca 1 kg ner. Denna veckan har det fuskats i form av kakor, godis och annat på jobbfest och besök hos svärmor.

Tydligt var ordet.

Igår rullade jag i Säves nya lilla hall. Roller derby saved my soul är ett understatement.

Att derbyn är sjukt bra träning (och en motivator för övrig träning) kommer långt ner på listan över fördelar. Före det kommer känslan av oövervinnerlighet, adrenalinet, sammanhållningen, euforin, framstegen, vinden i håret, farten, spänningen, bubblorna, coolheten ;) och en himla massa annat.

Efter varenda träning (nästan) kommer jag hem och befinner mig i ett glädjerus. Jag är så jävla bra är känslan som jag bara vill skrika ut. (Och då ska väl tilläggas att jag inte är så där himlande grym, men jag lär mig saker HELA tiden. Saker jag trodde var omöjliga).

Bäst av allt är nog att den där känslan av att jag klarar saker som jag aldrig trodde jag skulle klara, bara genom att våga försöka. Den känslan tar jag med mig i resten av livet. Iaf försöker, det är svårt att bryta invanda mönster. Men det går.





- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar